jag vill bara...

tänk om man bara kunde få göra som man vill. utan att behöva ta hänsyn till massa andra människor eller andra faktorer hela tiden. alltså, både känslomässiga saker men även totalt praktiska saker.
 
till exempel hade det varit guld om jag bara kunde få tag på den perfekta lägenheten att flytta till. min nuvarande boendesituation hos mina föräldrar är inte helt optimal, om man säger så. det hade även varit att föredra om jag kunde ha alla mina saker någonstans, och inte förvarade i min och exets gemensamma lägenhet. jag vill bara hämta allting, stuva in dem i den där perfekta lägenheten jag inte hittat och fortsätta med mitt liv. ignorera allt jobbigt och bara fortsätta leva.
 
helst vill jag inte ha någon mer kontakt med exet, inte för att det egentligen är så känslomässigt jobbigt, eller hur man ska beskriva, utan för att han är jäkla jobbig som gör det svårare för mig. japp, sådär lite lagom egoistiskt, men precis så är det. han vill prata och prata om allt, helst hundra gånger ur alla vinklar och vrår. fastän inget förändrar någonting. därför vill jag bara att allt det här ska vara över. mitt namn ska bort från lägenheten och från namnskylten på dörren och från kontraktet. mina grejer ska bort därifrån och så kan vi leva lyckliga i alla våra dagar. på varsitt håll. utan gråt och sårade känslor.
 
visst hade det varit fint om man kunde göra så?
 
nej men istället blir jag irriterad och kommer garanterat såra honom lite till för att jag lägger upp bilder/kommentarer/statusar på diverse sociala medier. eventuellt även i sms eller telefon om han hör av sig. jag orkar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback