tryggt och tryckt. och upptaget.

jag har en stor issue har jag kommit fram till. jag ägnar mig åt flörteri med personer som är upptagna. jätteupptagna. två aktuella exempel har jag i mitt liv just nu. så jävla onödigt! det är ju upplagt för att misslyckas. men nänä. vi har till exempel herr farbror blå. vi har känt varandra i mer än tio år. jag vet att han alltid har haft en thing för mig. jag har inte varit intresserad tillbaka, men vi har ändå en speciell kontakt, är lite för bra kompisar liksom. vi bor inte i samma stad, men hörs på sms nästan varje dag. han är gift och har barn. jag kan liksom inte låta bli att tänka på hur det hade varit om det var jag som var med honom istället för hans fru...
 
sen har vi herr oldman. ja så får han heta, han är ju trots allt 15 år äldre än mig :) vi har träffats genom jobbet. han har sedan dag ett visat ett mycket tydligt intresse för mig, nästan lite för övertydligt. han är väldigt charmig, rolig och trevlig. och sambo sedan typ massa år tillbaka inbillar jag mig. i början var jag mest besvärad av hans uppvaktande, men med tiden har jag liksom mjukats upp. antagligen lite lagom i samband med att mitt förhållande närmade sig stupet... oldman har som sagt visat ett tydligt intresse, trots sin civilstatus, och med tiden har intresset som sagt även blivit någorlunda ömsesidigt. inte så jätteallvarligt men när vi träffas blir jag sådär fjortisfnittrig som man kan bli. dock, när jag besvarar intresset och flörtar tillbaka är det som att han retirerar, så från att ena dagen svara att han saknar mig kan han nästa dag inte svara alls på sms alternativt att "prata bort" det jag frågar med en annan fråga. förvirrande om än inte konstigt.
 
men att ägna mig åt att flörta med upptagna karlar är ju jävligt korkat, men samtidigt ganska tryggt. för jag vet ju innerst inne att det aldrig kommer bli något mellan oss. och skulle det mot all förmodan bli det, så är det i vilket fall inget seriöst. det gör det hela förutsägbart och på något sätt tryggt. och trygghet är något som jag gärna vill ha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback